Welcome to my life

Följ med mig på min resa till Brighton.

England vs Sweden

Publicerad 2013-01-08 19:47:00 i Allmänt,

Jag måste bara säga att det finns oändligt många skillnader mellan, England och Sverige.

Brighton är en väldigt charmig stad vid kusten, trots jag knappt varit här en veckan, så har jag små förälskat mig i Brighton.
I sverige har vi inte skoluniform på oss när vi går till skolan, men det har de i england. Åtminstonde i de flesta skolorna här. Vilket jag tycker är väldigt gulligt, åtminstonde när de yngre barnen kommer gående i sin uniform.

Maten är nog den största skillnaden man lägger märke till. Det går knappt att jämnföra detta, haha. Många säger att de inte gillar den engelska maten. Jag kan delvis hålla med,sen beror det säkerligen lite på vem som lagar maten. Annars tycker jag att maten som jag får i min världfamilj är good, men ibland så smakar det inte så mycket.. ;)

Jag har även hunnit börja skolan, idag så hade jag min andra skoldag. Jag som går i en Advancerad kurs, som även är intensiv. Gör att jag har en del lektioner. Mitt Schema är okejoch allt. Med en nackdel att jag slutar skolan klockan halv 7 på fredagar. Men jag är ju trots allt här för att plugga, inte festa ;) hah

Ikväll är det Welcome party för de nya eleverna (som jag :) med start 10pm. Men har inte bestämt mig om jag ska gå, sista bussen går halv 12. Plus att jag börja skolan tidigt imorgon, Aja får la se vad jag hamnar

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela