Welcome to my life

Följ med mig på min resa till Brighton.

Orientation

Publicerad 2013-01-04 21:58:00 i Allmänt,

I dag så åkte jag för första gången till Skolan här i Brighton. Med ett bussbyte, men det gick bra tillslut :) Även om det inte var lätt som en plätt att förstå sig på bussarna.

Som sagt så hade vi orientation idag, vilket var kanon. Det var framför allt mycket prat, från skolan om själva skolan och staden. Lärarna och alla som jobbar där verka helt underbara. Vi även göra lite övningar, för att de skulle vara säker på att vi hamnade på rätt språk nivå. Vi blev också filmade, då en tjej (tyvärr komer jag inte ihåg namnet på henne.) ställde frågor som vi fick svara på. För att vi sedan själva se dessa inspelningar, och se hur mycket vi har utvecklat vår engelska. En kanon ide, om du frågar mig.

Sen var det dags för en snabb stadstur. Vi började med att åka till South Lane, som är en lugn shopping street. Där det finns många unika affärer. Som du inte kan hitta någon annastans. Sedan gick vi vidare till den kända Pier'en, Brighton Prier. Vilket ställe alltså!! Helt underbart. Strax brevid ligger även Brighton Eye tror jag att det hette samt ett ställe där man kan se hudratals fiskar, har glömt bort namnet på stället. Vidare gick vi till Royal Pavillion, som är ett palats med indisk inspiration på utsidan och kinesisk på insidan.

Sen var det dags för ett besök på den större och mer populärar shopping gata, North Lane. Där det var mycket mer människor som cirkulerade. Efter det så kom vi till Churchill Square. Det vart inte som jag tänkt att det skulle, men där fanns det många olika matställen samt butiker.

Imorgon ska jag in till Brighton Pier för en skattjakt, som EF anordnar. Och jag ska göra allt för att vinna, för vinner man så får man en resa all inclusive till London!! Det hade ju aldrig suttit fel ;)! Sen får jag även mitt schema, så jag vet hur min lektioner kommer att ligga.

Även på söndag ska jag till EF, då för att åka till Seven Sisters.
Och sen på måndag så startar, kurserna på riktigt. Och jag måste erkänna att jag ser fram emot detta!

Ha det bra i kalla sverigeland :)
See yaah

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela