Welcome to my life

Följ med mig på min resa till Brighton.

Oxford

Publicerad 2013-01-28 22:08:00 i Allmänt,

I lördags så bar det av till Oxford. Det var en trevlig stad, och jag hade kanon kul där.

Vi fick en guidad tur runt staden och alla dess colleges, och jag lovar er det är en del sådana.

Till middag så åt vi Jamie Olives resturang, ja ni läste rätt, just den stjärnkocken haha! Maten där var riktigt good.
Jag köpte med mig hem en hoddie, på den stod det Oxford University. Fick den för 105 kr, billigt och bra precis som Matilda tycker om det! hah

Vi gick även till Christ Church College, där delar av Harry Potter filmerna var inspelade. Det var riktigt intressant, kändes dock lite konstigt att gå där de spelade in filmerna!

Ni vet den stora hallen där alla äter? Ja du den är inte speciellt stor i verkligheten! Kanske 25 meter eller nått. I den salen så fanns det ett visst poträtt. En man sa åt oss att kolla på det poträttet hela tiden som vi gick bort mot dörren. Vi gick och mannens huvud på poträttet följde en med sitt huvud. Det var lite smått creapy haha. Aja inte alla som kan säga att de sett ett levande poträtt de inte! :D

Ifall ni vill se mer bilder ifrån resan, så finner ni dem på denna länken!

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.476364542423439.107304.365679580158603&type=1&l=fcf397318e


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela